רפואת שיניים מונחית מחשב

 

אנו משתמשים באפילקציות ממוחשבות לתכנון וביצוע טיפולים בשיקום הפה והשתלות שיניים:

מערכת CEREC:

מערכת זו מורכבת ממצלמה אינטראורלית איכותית, תוכנה לתכנון שיחזורים פרוטתיים כמו כתרים וממכונת חריטה משוכללת.באמצעות המצלמה האינטראורלית סורקים את השן המיועדת לשיקום. התוכנה היעודית משמשת אותנו בתכנון השיקום הפרותטי ומכונת החריטה מייצרת מיידית את השחזור הסופי (כתר או גשר), מחומר בצבע השן כמו חרסינה. רמת הדיוק גבוהה מאוד.
היתרון שאנו משיגים באמצות המערכת הוא עצום: אין צורך במיטבעים לא נעימים, אין צורך בשחזור זמני , הטיפול כולו מבוצע בפעם אחת, אין צורך לשלוח את העבודה למעבדת שיניים.
קרא עוד על מערכת ה Cerek

השתלת שיניים מונחית מחשב
שתלי שיניים הנם אמצעי יעיל ומוצלח לצורך עיגון אמצעים שיקומיים, כגון כתרים או תותבות. ההתפתחות בתחום השתלות שיניים לימדה אותנו כי לא די בכך שהשתל יותקן באופן יציב במיקום אנטומי נכון. למדנו שיש חשיבות מכרעת להתקנת השתל כך שיתאפשר שיקום פה אופטימלי מבחינת תפקוד ואססטטיקה. אם בעת התקנת השתל לא לוקחים בחשבון את השלב השיקומי הרי שהתפקוד והמראה עלולים להפגע ולעיתים לא ניתן כלל להשתש בשתל.יש חשיבות רבה, אם כן, להתקין את השתל מתוך מחשבה ידיעה ותכנון היכן אנו מתכננים למקם את הכותרת של השן.

מיקום שתלים באמצעות תוכנת ההדמיה

לאחרונה פותחה תוכנה המאפשרת לנו לדמות מראש את המיקום והמנח של כותרות השיניים. לפי מיקומן של אלו ובהתחשב בצורת העצם יש לנו אפשרות למקם באופן וירטואלי את השתלים תוך התחשבות הן במרכיבים של העצם, המהוה את בסיס השחזור והן במרכיבים של השיחזור העתידי.
לאחר מיקום השתלים, באופן וירטואלי, במנח הרצוי, התכנית הזו נשלחת לחו״ל, לחברה יעודית, לשם יצור סד מנחה. הסד הזה הוא אמצעי שמכוון אותנו בעת ההשתלה ומנחה אותה באופן מדוייק ביותר.

שיחזור זמני לפני ביצוע השתלת השיניים

שימוש בהשתלות שיניים מונחית מחשב מאפשר להמנע מפרוצדורות מורכבות של בניית עצם , שכן הוא מאפשר כיוונון מדויק ושימוש באזורים חליפים בהם יש עצם מיטבית. השיטה מאפשרת לנו לעבוד בצורה עיוורת כמעט וכך אין צורך בביצוע חתך ניתוחי, כך שניתן להשתיל דרך החניכיים ללא הפשלה שלהם. השתלה בצורה כזו , מונעת את הכאבים או הנפיחות שמתלווים לעיתים להשתלות שיניים, בפרט כאשר מדובר בשתלים מרובים. יתרון נוסף בשיטה הזו הוא שאנו יודעים מראש היכן ימוקמו השתלים ויכולים לבנות מודל ושיחזור זמני עוד לפני ביצוע השתלת השיניים. וכך אנו מסוגלים לתת למתרפא שיניים וחיוך מיד עם סיום ההשתלה.