השתלות שיניים – האם הם מתאימים עבורך?

השתלות שיניים

כעת שחסרה לכם שן, אתם מחפשים את הטיפול שייתן לכם את התוצאה האסטטית והרפואית הטובה ביותר • כדי שתוכלו להחליט אם שתלים דנטליים מתאימים למצבכם, הנה המידע שאתם צריכים לדעת

שתלים דנטליים, שורש השן ומה שביניהם

התועלת המרכזית של שתלים דנטליים על פני שיטות החלפת שיניים אחרות היא ששתל מתחבר ישירות לעצמות הלסת. הוא אינו כמו החיבור המקורי, כמובן, אך מתפקד בדיוק אותו הדבר. כאשר שן אובדת, היא גוררת יחד עמה גם אובדן עצם באותו האזור. באופן טבעי, שורש השן יוצר גירוי בעצם הלסת ובכך שומר על חוזקה ויציבותה. השימוש בשתל טיטניום, המתחבר באופן ביו-כימי לעצם ומחליף את שורש השן, יוצר חיבור המחקה באופן כמעט מדויק את החיבור הטבעי.

מה קורה כשאתה מאבד שן?

כשאתה מאבד שן, בעיקר אם מדובר בשן אחורית, אתה עשוי לחשוב שאין צורך להחליף אותה, מאחר ואיש אינו יכול לראות שהיא איננה והשיניים הנוספות שלך מספיקות לפעולות שלך. למרות זאת, מתחת לפני השטח, מתקיים איבוד עצם מאסיבי מהרגע בו אבדה השן. מסביב לכל שן קיימת עצם תומכת, ומרגע שהשן אבדה, העצם נמסה ונעלמת.

מלבד הנזק המידי הנגרם לאזור, אובדן השן משפיע גם על השיניים הנותרות. השיניים משפיעות על מבנה הפנים וחסרונם יכול לגרום לתזוזה בשיניים הנותרות, לבעיות אסטטיות ולקשיים בלעיסה. שן שאבדה יכולה להשפיע על מבנה הפנים, הכולל את הלסת, השרירים, חיבורי הלסת, ואפילו את רפיון העור. אם מספר שיניים אבדו, מאוד ייתכן כי תסבלו גם מתזונה ירודה ומהשלכות חברתיות.

בונים את העצם מחדש

כאשר העצם התומכת בשן נמוגה, היא נעלמת לתמיד. עם זאת, באמצעות השתלות שיניים, יכול רופא שיניים המומחה בשיקום הפה, לשחזר את העצם כך שתשתלב ותתמוך בשתל החדש. זוהי כמובן בשורה משמחת למי שסובל מתסמינים מתקדמים של אובדן עצם, אולם השתלה מוקדם ככל הניתן תביא לתוצאה האסטטית הטובה ביותר.

משך זמן הטיפול

החלפת שן בשתל וכתר היא אינה תהליך בן יום אחד. השתל זקוק לזמן על מנת להיטמע בעצם וליצור חיבור בריא לפני שהכתר יוכל להתחבר ושכוח הנשיכה והלעיסה יחזור יהיה במלואו. ברוב המקרים, מספר חודשים יידרשו על מנת להשלים את התהליך.

החלפת שיניים בשתלים דנטליים, נעשית בסדרה של צעדים שונים ודורשת מספר תחומי מומחיות ייחודיים ושונים. המקום הנכון ביותר להתחיל בו הוא במרפאת רופא שיניים המומחה בשיקום הפה.

השתלות שיניים מונחית מחשב

בהשתלות השיניים הנעשות אצלנו במרפאה בירושלים, אנו משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת מונחית מחשב. הנחיית המחשב מאפשרת לנו לתכנן את מיקומו של השתל במדויק, תוך התאמה לשיקולים אנטומיים, אסתטיים ותפקודיים. תכנון קפדני, המתחשב בכמות ובטיב העצם ,מאפשר לנו להימנע מפרוצדורת נרחבות ומיותרות של בניית עצם ולעיתים אף למקם שתלים ללא ביצוע חתך ניתוחי.

השתלת שיניים היא הליך רפואי מורכב, אך תוצאותיו מניבות חיקוי מיטבי של מבנה השיניים הטבעי ומאפשרות חזרה לתפקוד שיניים מלא הנשמר לאורך זמן. האמצעים האבחנתיים והטיפוליים החדשניים, יחד עם הידע והגישה הטיפולית הייחודית שלנו, מאפשרת לנו לבצע שתלי שיניים תוך מזעור אי הנוחות, ומאפשרת לכם חזרה מהירה לתפקוד מלא והצלחה בשיקום.

פנו אלינו למרפאה עוד היום כדי לדעת יותר על טיפול בשתלי שיניים.