השתלת שיניים ביום אחד

ההתפתחות והמחקר בנושא השתלות שיניים. מאפשרים ביצוע של השתלות שיניים והתקנת שיחזור של שיניים מתפקדות באופן מידי. בשיטה זו, הנקראת העמסה מיידית, מיד עם התקנת השתל, או תוך 24-36 שעות, מותקן שיחזור (כתר) המדמה שן. השחזור הוא זמני עד לקליטה הסופית של השתל ואז מוחלף השחזור לקבוע.

קליטת שתל בדומה לריפוי שבר מתבצע באופן אידאלי כאשר לא מופעל עומס על השתל. למרות זאת ישנם מצבים שבהם ביצועהמחוייבות שלנו העמסה מיידית על גבי שתלים הנה אפשרית. היתרון בביצוע סוג טיפול שכזה הוא שאין צורך להמתין לריפוי המלא ולקליטה הסופית של השתל אלא ניתן להרכיב עליו באופן מידי ולא נשלף את השן.

למי מתאים לבצע העמסה מידית על שתלים?
אנשים ללא גורמי סיכון, שאינם מעשנים, לא סובלים מסוכרת או מחלות כרוניות מגבילות אחרות, למטופלים שלא יכולים לקבל שחזור זמני נשלף, ולאזורים שבהן חוסר שן מהוה בעיה אסתטית, כמו למשל בשיניים קדמיות.

למי לא מתאים לבצע העמסה מידית על שתלים?
לאנשים מעשנים, לחולים במחלות סיסטמיות, לאנשים הנוטלים תרופות מסוימות, לאנשים בעלי הרגלי שחיקת שיניים (ברוקסיזם), למצבים בהם לא ניתן למנוע כוחות יתר על השתלים, לכל מצב בו ניתן להשתמש בשיטת השתלה אחרת בסיכוי הצלחה טובים יותר.

שיטת טיפול זו טומנת בחובה יתרונות וגם סיבוכים .רופא שיניים מומחה בשיקום הפה ידע לאבחן אילו מצבים מתאימים להעמסה מידית ובאלו מצבים כדאי להימנע משיטת טיפול זו.
בדיקת התאמה להשתלת שיניים ביום אחד
על מנת לבדוק האם אתם מתאימים לתהליך השתלת שיניים ביום אחד, יש לבצע מספר בדיקות התאמה שיעניקו תמונה ברורה של מצב השיניים שלכם ויבדקו ייתכנות לביצוע ההשתלה. הבדיקות כוללות צילום רנטגן של חלל הפה וסריקה של הלסתות. בעזרת בדיקות אלו, יוכל הרופא לקבוע היכן למקם את התותבים והשתלים. לאחר שלב בדיקת ההתאמה, תיוועצו עם הרופא ותתקבל ההחלטה על אופן הטיפול, מחיר הטיפול, ובנוסף, תקבלו פרטים על תופעות לוואי שיכולות להופיע ועל סיכונים אפשריים בטיפול.


כיצד לבחור רופא לביצוע השתלת שיניים ביום אחד?
ישנם רופאים שונים ומרפאות שיניים רבות המספקות שירות של השתלת שיניים ביום אחד. בשל המבחר הגדול, מומלץ לבחון לעומק כל רופא ומרפאה כדי לוודא שהטיפול שתקבלו יהיה הטיפול המקצועי והטוב ביותר. כשאתם מתחילים לחפש רופא להשתלת שיניים ביום אחד, הקפידו לבדוק המלצות מלקוחות אשר ביצעו את התהליך בעבר. רופא שצבר ניסיון רב בביצוע השתלות בשיטת העמסה מידית ובנוסף בשיטות קונבנציונאליות, יהיה רופא שתוכלו לסמוך עליו בביצוע התהליך. רופא בעל ניסיון יידע לבחון את המקרים הייחודיים של המטופלים השונים, וידע להתאים לכל מטופל את שיטת ההשתלה המתאימה לו.

כשבוחרים רופא להשתלות מסוג זה, כדאי לבחור ברופא הנמצא במרפאה שקרובה יחסית לביתכם.. תהליך השתלת שיניים הוא תהליך מורכב המצריך ידע מקצועי נרחב, אך בנוסף למקצוענות, חשוב לא פחות לבחור ברופא המעניק תהליך של ליווי אישי, ומאפשר התייעצות במהלך תהליך ההחלמה. ליווי אישי לכל אורך התהליך הוא פרמטר הכרחי בבחירת הרופא שלכם, והוא חלק בלתי נפרד מכלל התהליך.

סריקות ממוחשבותתהליך ההחלמה לאחר ההשתלה
לאחר ביצוע ההשתלה, יש צורך להמתין מספר חודשים עד למצב בו העצם תתבגר ותבנה במלואה סביב לשתל.. בשלב הזה אנו מתקינים שחזורים שהם למעשה תחליף לשיניים ,השחזורים נראים כמו שן טבעית , והן מאפשרים תפקוד של השיניים מיד לאחר ההשתלה. היתרון של תהליך השתלה וההעמסה המידית הוא שהשחזורים מתפקדים מידית ואין צורך בהמתנה לשלב הריפוי הסופי. כך מתקצר משך הטיפול והשלב של האי נוחות הנלווה, לעיתים לתהליך ההשתלה.
כדי לשמור על אזור השתלים נקיים, חשוב לשמור על בריאות הפה על ידי ניקוי הפה עם מברשת היגיינית. הרופא שמבצע את ההשתלה, מעצב את השתלים בצורה נוחה ואידאלית לשימוש במברשת שיניים. או כל אמצעי אחר, תהליך ההחלמה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך ההשתלה, ולכן חשוב להקשיב להוראות הרופא ולוודא שאתם יודעים בדיוק כיצד לפעול בכל שלב.

השתלת שיניים ביום אחד – מחירים
לשאלה כמה עולה השתלת שיניים ביום אחד יש תשובות רבות ומשתנות. זאת, מכיוון שיש להשתלת שיניים ביום אחד ישנו מחיר המשתנה בין רופא לרופא, וכן מאפיינים אישיים שונים לכל מטופל שגם הם משפיעים על המחיר.
ישנם כמה פרמטרים עיקריים שקובעים את מחיר השתלת שיניים ביום אחד:
סוג השתל – משתנה בהתאם לארץ הייצור של השתל ולאיכות הנדרשת בהשתלה. המחיר יכול לנוע בין 750 ₪ ל-4500 ₪ ולפעמים אף יותר, בהתאם לבחירת השתל הנדרש.
עזרים נלווים – כתרים ומבנים שונים , כמו גם סד מנחה ממוחשב, בהם יצטרך הרופא להשתמש במהלך ההשתלה.
מיקום הרופא – עלויות פעילות של הקליניקה לפעמים עלולות להשפיע על מחיר ההשתלה, לכן השתלת שיניים ביום אחד בירושלים למשל, תעלה פחות מהשתלת שיניים באזור יוקרתי במרכז הארץ.
ניסיון ומומחיות – רופא בעל ניסיון וידע מקצועי נרחב, לעיתים ידרוש מחיר יקר יותר, זאת בעקבות הביקוש הגדול לאותו רופא, ועלות המחיר לשעת הטיפול שלו, שתעלה יותר לעומת רופאים עם פחות ניסיון.