השתלת שיניים בכול הפה

השתלת שיניים בכל הפה

תהליך השתלת שיניים בכל הפה, הוא תהליך מורכב הכולל ניתוח כירורגי, המיועד לאנשים אשר מעוניינים להחזיר לעצמם את איכות החיים בעקבות הרס שיניים נרחב. בעזרת היכולות הטכנולוגיות הקיימות כיום, רופאים יכולים לבצע ניתוח זה באופן אידיאלי, להחזיר את שיני המטופלים למצב מתפקד ולא פחות חשוב מכך, להעניק לשיניים שלהם נראות אסתטית ויפה.
מי יכול לבצע השתלת שיניים בכל הפה?
בשל מורכבות הניתוח להשתלת שיניים בכל הפה, תהליך זה יכול להתבצע אך ורק על ידי רופא מומחה בתחום זה. רופא מומחהתוכנת מחשב לאבחון ותכנון שתלים: בשיקום הפה הוא רופא אשר עבר התמחות מקצועית בתחום, ושיש יש לו ניסיון רב בהשתלות מסוג זה. מכיוון שתהליך השתלת שיניים בכל הפה הוא תהליך הכולל בדיקה של המטופל, תכנון מקדים, החדרת שתל, בניית כתר וכמובן ליווי אישי גם בתהליך ההחלמה, יש צורך ברופא מנוסה, מקצועי ואחראי, שניתן לסמוך עליו בביצוע משימה חשובה כמו זו.
תהליך השתלת השיניים
תהליך השתלת שיניים בכל הפה מחולק לשלושה שלבים:
1) התקנת השתל – בשלב הראשון של התהליך, הרופא יחדיר שתל לתוך עצם הלסת. החדרת השתל תיעשה בהרדמה מקומית על מנת למנוע כאבים. ההתקנה יכולה לקחת חצי שעה ולעיתים גם מספר שעות, תלוי במספר השתלים המתוכננים בתהליך. בסוף השלב הראשון, יתחיל תהליך קליטה שאורכו הוא בין 3 עד 6 חודשים. במהלך תהליך הקליטה, תאי העצם מתפתחים ומקיפים את השתל עד שהם מתחברים אליו. בשלב זה יותקנו שיקומים זמניים שימנעו מצב של חוסר בשיניים בזמן תקופת ההחלמה. השיקומים נועדו לספק מענה אסתטי למטופל ועל מנת לא להשאיר אותו ללא שיניים זמן ממושך.
2) חשיפת השתל – השלב השני יתבצע לאחר כמה חודשי קליטה. במהלך החודשים האלו, המטופל יגיע לקליניקה של הרופא על מנת לבצע ביקורות תקופתיות. בשלב זה, הרופא יחשוף את השתל באמצעות פעולה כירורגית, במטרה להבליט את השתל מחוץ לאזור החניכיים. לאחר מכן, ימשיך המטופל לשלב האחרון בתהליך ההשתלה.
3) התקנת השיניים הקבועות על גבי השתל – בשלב זה הרופא יסיר את השיקום הזמני לטובת התקנת השן או הכתר הקבועים. השיניים החדשות יותאמו לגודל ולמיקום המדויק של שיני המטופל, ויצרו מצב בו יהיה קשה מאוד להבחין בין השיניים החדשות למקוריות.
לעיתים ניתן לבצע את כל שלושת השלבים תוך 24 שעות ראה השתלת שיניים ביום אחד.


מהם היתרונות של תהליך השתלת שיניים בכל הפה?
ישנן מספר סיבות עיקריות שבגללן כדי לבחור בתהליך השתלת שיניים בכל הפה:
נראות – השתלים המושתלים בחלל הפה דומים לשיניים האמתיות ומייצרים מראה אסתטי ויפה.
תחושה – השתלים מסייעים למראה האסתטי של הפה וכתוצאה מכך מייצרים תחושה טובה אצל המטופל ותורמים לביטחון העצמי. בנוסף לכך, המטופלים כמעט ואינם מרגישים בהבדל בין השתלים לשיניים המקוריות והתחושה המורגשת בפה היא נעימה גם כן.
תפקוד – השתלים מסייעים בזמן הלעיסה ומעניקים למטופל תמיכה ויציבות לשיניים. התפקוד של המטופל לאחר התהליך משתפר בצורה משמעותית.
פתרון לטווח ארוך – השתלת שיניים בכל הפה מספקת פתרון נוח, קבוע ובטוח. לאחר ביצוע ההשתלה התקווה היא שהמטופל יכול ליהנות מזמן רב בו לא יצטרך להתעסק בטיפולים, מלבד טיפולי תחזוקה.
השתלת שיניים בכל הפה – מחיר
לשאלה כמה עולה השתלת שיניים בכל הפה יש תשובות משתנות. זאת, מכיוון שמחיר השתלת שיניים בכל הפה משתנה ממקרה למקרה, ובהתאם לרופא המבצע את התהליך. הפרמטרים שעשויים להשפיע על המחיר הם איכות השתל, הניסיון והמומחיות של רופא השיניים, הציוד הדנטלי והטכנולוגיה בה הרופא משתמש וזמן ומורכבות תהליך ההשתלה.
גורם נוסף שמשפיע על המחיר הוא המיקום של מרפאת השיניים בה מתבצעת ההשתלה. באזורים יוקרתיים יותר כמו תל אביב והמרכז ו מחיר הטיפול מתייקר בהתאם. אם תחפשו למשל, השתלת שיניים בכל הפה ירושלים, תוכלו למצוא מרפאות שונות שמחיר הטיפול בהן עשוי להיות זול יותר, זאת בגלל מיקומן הגאוגרפי.
נוחות ואסתטיקה
לסיכום ניתן לומר שתהליך השתלת שיניים בכל הפה הוא תהליך שיכול לשפר משמעותית את איכות החיים. השתלת שיניים תורמת לנו גם לנוחות בעת אכילה וגם לנראות שלנו ולמראה אסתטי. השתלת שיניים היא תהליך שכמעט ואי אפשר להבחין בו, והוא מייצר תחושה טובה לכל אדם המבצע אותו.