השתלות שיניים מונחות מחשב

 

תוכנת מחשב לאבחון ותכנון שתלים:השתלות שיניים ממוחשבות

שתלי שיניים הנם אמצעי יעיל ומוצלח לצורך עיגון אמצעים שיקומיים, כגון כתרים או תותבות. ההתפתחות בתחום השתלות שיניים לימדה אותנו כי לא די בכך שהשתל יותקן באופן יציב במיקום אנטומי נכון. למדנו שיש חשיבות מכרעת להתקנת השתל כך שיתאפשר שיקום פה אופטימלי מבחינת תפקוד ואסטתיקה. אם בעת התקנת השתל לא לוקחים בחשבון את השלב השיקומי הרי שהתפקוד והמראה עלולים להיפגע ולעיתים לא ניתן כלל להשתמש בשתל. יש חשיבות רבה, אם כן, להתקין את השתל מתוך מחשבה ידיעה ותכנון היכן אנו מתכננים למקם את הכותרת של השן.

השתלות שיניים ממוחשבות ומיקום השתלים

מיקום שתלים באמצעות תוכנת ההדמיה לאחרונה פותחה תוכנה, המצויה ברשותנו, המאפשרת לנו לדמות מראש את המיקום והמנח של כותרות השיניים. לפי מיקומן של אלו ובהתחשב בצורת העצם יש לנו אפשרות למקם באופן וירטואלי את השתלים תוך התחשבות הן במרכיבים של העצם, המהוה את בסיס השחזור והן במרכיבים של השחזור העתידי. לאחר מיקום השתלים, באופן וירטואלי, במנח הרצוי, התכנית הזו נשלחת לחו״ל, לחברה ייעודית, לשם יצור סד מנחה. הסד הזה הוא אמצעי שמכוון אותנו בעת ההשתלה ומנחה אותה באופן מדויק ביותר.

השתלות שיניים מונחות מחשב- היתרונות

שימוש בהשתלות שיניים מונחית מחשב מאפשר להימנע מפרוצדורות מורכבות של בניית עצם , שכן הוא מאפשר כיוונון מדויק ושימוש באזורים חליפים בהם יש עצם מיטבית. השיטה מאפשרת לנו לעבוד בצורה עיוורת כמעט וכך אין צורך בביצוע חתך ניתוחי, כך שניתן להשתיל דרך החניכיים ללא הפשלה שלהם. השתלה בצורה כזו , מונעת את הכאבים או הנפיחות שמתלווים לעיתים להשתלות שיניים, בפרט כאשר מדובר בשתלים מרובים. יתרון נוסף בשיטה הזו הוא שאנו יודעים מראש היכן ימוקמו השתלים ויכולים לבנות מודל ושיחזור זמני עוד לפני ביצוע השתלת השיניים. וכך אנו מסוגלים לתת למתרפא שיניים וחיוך מיד עם סיום ההשתלה.


השתלה מונחית מחשב – המצגת