טיפול לא ניתוחי בדלקות חניכיים

טיפול לא ניתוחי בדלקת חניכיים

הסטטיסטיקה מראה, כי למעלה מ- 50% מהאוכלוסייה סובלים מדלקת חניכיים בדרגות שונות המתבטאות בחניכיים אדומות,נפיחות, כאב וכיסים הצוברים שאריות של אוכל וחיידקים. חניכיים שלא טיפלו בהן כראוי, עלולות להידרדר ולגרום לאובדן עצם סביב השן, וזה עלול לגרום לאיבוד שיניים.

מה הגורם למחלת החניכיים?

הגורם למחלת החניכיים הינו חיידק המצוי בפה ומסוגל להדבק לשיניים. המפגש בין החיידק למערכת החיסונית של האדם מעורר תהליכי דלקת במהלכם מופרשים חומרים הורסי עצם. לא כל האנשים יסבלו מדלקת חניכיים והרס עצם ואפילו החיידק מצוי בפה שלהם .נטיה תורשתית מסויימת נדרשת כדי לעורר את הדלקת. מטרת הטיפול בחניכיים היא סילוק הגורם קרי החיידק. בנוסף קיימים גורמים המגבירים דלקת חניכיים ואלו כוללים בין היתר עישון ומחלות כמו סוכרת. דלקת חניכיים התחלתית אינה כואבת, לעיתים היא גורמת לדימום בעת הצחצוח, או לריח פה. אולם התקדמות מחלת החניכיים פוגעת בשורשי השיניים עד כדי התרופפות השן וצורך בעקירתה. הדרך לזהות את המחלה בשלבים שעוד ניתן לטפל הנה בבדיקה של רופא שיניים מומחה. השיטה שלנו לטיפול בדלקת חניכיים הינה גישה שמרנית שאינה ניתוחית.

אנו פועלים בגישה שאינה ניתוחית

בשיטה המסורתית בוצעו ניתוחי חניכיים כדי לטפל בדלקת. ניתוחי חניכיים הינם טיפולים לא נעימים שבחלק גדול מהמקרים לא פותרים את הבעיה וזאת כיוון שבשיטה הניתוחית לא מבוצע סילוק הגורם החיידקי. אנו פועלים בגישה שאינה ניתוחית זאת ע"י פעולות פשוטות אשר חלקן מבוצע על ידי שיננית וחלקן מבוצע על ידי רופא שיניים. מטרתם של אלו היא לאפשר לפציינט לבצע ניקוי עצמי בטכניקות מסויימות. הסרה של החיידק מאפשרת ריפוי הדלקת ומונעת במקרים רבים צורך בניתוחי חניכיים. הגישה הטיפולית הזו היא הגישה הפריו- פרוטית (חניכיים-שיקום) שמקורה באוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב. על פי גישה זו הדגש הוא על סילוק הגורם כלומר החידקים. תפקידנו הוא ליצור עבור המתרפא סביבה אורלית שתאפשר סילוק החיידקים על ידי המתרפא. לכן האחריות הטיפולית ושיתוף הפעולה עם המטופל הנם חיוניים.

טיפול הקצאת שורשים

הקצאת שורשים הוא טיפול שאנו מבצעים במצבים בהם הפגיעה בעצם משמעותית יותר. בטיפול זה אנו מסלקים אבנית ומשקעים נוספים מעל פני השטח של השורש כדי לאפשר את שיקום מערכת האחיזה של השיניים. הטיפול מבוצע בהרדמה מקומית על ידי הרופא או השיננית.

דוקטור הלל ברוך - רופא שיניים מומחה בירושלים