ציפוי שיניים

 

ציפויי שיניים - עלים דקיקים המודבקים לשן

באמצעות עלים אלה יש בידינו להשפיע על הצבע של השן. הסרת חומר השן הינה מינימלית , ובניגוד לנדרש בכיסוי על ידי כתרי חרסינה המאוחים למתכת, המראה המתקבל טבעי ביותר. ניתן להשתמש בציפוי שיניים (Venners Porclain Laminate) על מנת לשנות צבע כאשר גוון השן הבסיסי כהה עקב מחלות ,תרופות או סיבות תורשתיות, וגם כאשר הלבנת שיניים אינה אמצעי יעיל. גם מנח או צורה לקויים יכולים גם הם להעיב על החיוך וציפוי שיניים הינה דרך יעילה באמצעותה אנו מסוגלים ליישר שינים, לסגור רווחים ,לשנות ממדים של שיניים, לבצע השלמה כשיש שברים בשיניים, לשנות צורה וצבע ועוד. השחזור עמיד לאורך זמן המקביל לאורך החיים של שאר השחזורים הדנטליים המודרניים. הטיפול בדרך כלל אינו מחייב כלל אלחוש (הרדמה) .טכנאי שיניים אומן מכין את הציפויים ואז הם מודבקים לשיניים . הציפויים נותנים בידנו אפשרות לתקן פגמים אסתטיים במהירות כך שהמתרפא יכול להיכנס בבוקר למרפאה ולצאת כעבור מספר שעות בחיוך מושלם.

ציפוי שיניים באמצעות חומרים מרוכבים

ניתן לבצע ציפוי שיניים ישיר על ידי חומר מרוכב, הנקרא קומפוזיט, שהוא למעשה אותו חומר באמצעותו מבצעים סתימות לבנות. בשיטה זו, רופא השיניים מצפה באופן ישיר על גבי השן את החומר בצבע הרצוי, ובהתאם למראה הכללי, אותו מעוניין להשיג המטופל.

 

  
מראה שיניים לפני ואחרי טיפול בשיקום הפה המשלב שתלים וציפוי שיניים.

מחפשים הלבנת שיניים בירושלים ? 

יתרונות השיטה : 

  • עלות הטיפול זולה יחסית בהשוואה לשיטות האחרות. • תוצאות טיפול מיידיות – ציפוי שיניים על ידי חומר מרוכב, הוא הליך הכולל מפגש אחד בלבד, ללא צורך בעבודת מעבדה או בפגישות נוספת.  • מענה איכותי לשיניים שבורות – טכניקת טיפול זו מאפשרת ביצוע השלמת שיניים. • מענה יעיל להחלפת צבע –החומר מגיע במגוון צבעים וכך ניתן להתאים את הגוון הספציפי לצרכים האינדיבידואליים של כל מטופל.

חסרונות השיטה:

  • תוצאות אסתטיות פחות טובות מהשיטה לציפוי  באמצעות חרסינה. • השיניים מוכתמות עם השנים – החומר המשמש לטיפול סופח צבענים ולכן צפויים להופיע כתמים בשיניים בטווח הרחוק יותר.

ציפוי באמצעות ציפוי חרסינה- למינייט

שיטת טיפול זו צוברת תאוצה ברחבי העולם. ואנו במרפאה , צברנו ניסיון רב בטיפול בשיטה ציפוי חרסינה לשיניים. ד"ר ברוך התמחה אצל הקלינאים המובילים בעולם בשיטה זו ואף מלמד אותה את המתמחים בשיקום הפה בפקולטה לרפואת שיניים. בתהליך זה נדרשת הדמיה ראשונית כדי לבדוק את התאמת השיטה למתרפא , הסרת חומר השן הינה מינימלית, כדי להגיע לתוצאות אופטימאליות.

יתרונות השיטה:

  • צבע השיניים יישמר לצמיתות – ניתן להתאים את גוון השיניים לצרכים של המטופל ולהבטיח שהוא יישמר לצמיתות.
  • טיפול יחסית פשוט – הטיפול אינו כרוך בכאב או בהרדמה (במידה שלא מבצעים השחזה לשן).
  • עמידות וחוזק לאורך זמן – תוצאות הטיפול מבטיחות שיניים עמידות וחזקות לאורך זמן.

חסרונות השיטה:

  • נדרשת עבודת הכנה – כאמור, על פי שיטת טיפול זו נדרשת הכנה לשן ועבודת מעבדה. • שמירה על אמייל השן – ישנה חשיבות בשמירה על אמייל השן כדי לא לאבד אחיזה.

דוקטור הלל ברוך - רופא שיניים מומחה לציפוי שיניים בירושלים