רפואת שיניים זעיר פולשנית


טיפולים נרחבים ברפואה הכללית, כירוגיים ואחרים, מוחלפים כיום בטיפולים זעיר פולשניים. כלומר טיפולים המבוצעים בגישה שמרנית מצומצמת יותר תוך מינימום תופעות לוואי ובתוצאות זהות.

ד”ר ברוך אימץ את הגישה ואנו מיישמים אותו כיום במרפאתנו. יישום של הגישה בא לידי ביטוי הן בתחום הניתוחי של השתלות השיניים והן בתחום השיקומי.
בתחום הניתוחי אנו פועלים לצמצם פעולות ניתוחיות נרחבות כמו למשל בטיפול הרמת סינוס ע”י בלון המונע פרוצדורה נרחבת של הרמת סינוס פתוחה. כמו גם שימוש בהשתלות מונחות מחשב המאפשרות למקם שתלים באזורים מטביים ובכך להמנע מהשתלות עצם. שימוש בטכנולוגיות אלה מאפשר לנו לעשות פרוצדורות פחות נרחבות ויותר נעימות למטופל ובנוסף ההחלמה הרבה יותר קלה ומהירה.

בתחום השיקומי והאסתטי אנו פועלים על פי העקרון הביומימיטי ,דהיינו לחקות את הטבע. לצורך כך נפעל לשמר חומר שן ולבצע שחזורים קטנים ככל הניתן, תוך חסכון בחומר שן. אנו במרפאה מאמינים שגישה כזו מאפשרת לנו לייצר שחזורים אסתטיים יותר שעמידותם לאורך זמן טובה יותר. לדוגמא אם יש צורך לשקם שן שנשחקה, נעדיף לשקם את החלק שנשחק ולא להסיר עוד חומר שן ולבצע כתר. גישה שכזו מאפשרת לנו שחזור עמיד ובריא יותר, הסיכוי לצורך בטיפול שורש ולבעיות חניכיים קטן ואם נדרש בעתיד טיפול נוסף הוא יהא פחות נרחב.